nLogic

Aktivne edukacije

Kontinuirana edukacija, kao jedan od ključnih faktora za usavršavanje i sticanje novih znanja, ima veliku važnost u savremenom poslovnom okruženju u kojem se postavljaju sve veći ciljevi i novi trendovi, te svaka dodatna vještina daje prednost u odnosu na konkurenciju i doprinosi poslovnoj uspješnosti. Edukacija je ključna za podizanje svijesti o značaju održivog upravljanja resursima i implementacije najboljih praksi u svim oblastima. Stalna nadogradnja znanja omogućava profesionalcima da prate najnovije trendove, tehnologije i zakonske regulative, što doprinosi boljoj okolini, odnosno boljoj primjeni mjera energijske efikasnosti, smanjenju uticaja na okoliš, optimizaciji poslovnih procesa i dr. Na taj način, kroz kontinuiranu edukaciju, ne samo da se osnažuju pojedinci i organizacije, već se i doprinosi širem društvenom i ekonomskom razvoju.

Konsultantska kuća nLogic izgradila je reputaciju kvalitetnog poslodavca kontinuiranim ulaganjem u usavršavanje i edukaciju osoblja, a što se pokazalo kao jedna od najboljih investicija. Edukacija osoblja omogućava efikasnije jačanje i sinergiju tima, povećanje motivacije, zadovoljstva i produktivnosti osoblja, što doprinosi poboljšanju nivoa profesionalnosti i stručnosti u poslovanju, poslovnih rezultata, boljem razumijevanju potreba klijenata i kvaliteti usluga.

nLogic, kao formalno ovlaštena i stručno osposobljena konsultantska kuća, prema potrebama i zahtjevima, organizuje stručne edukacije, seminare i interne/eksterne treninge za svoje klijente u oblastima klimatskih promjena, energije, energijske efikasnosti (EE), obnovljivih izvora energije (OIE), energijskog menadžmenta (EM), kvaliteta zraka, zaštite okoliša, cirkularne ekonomije, održivog razvoja i dr. Svaki polaznik, nakon završene edukacije ili drugog načina usavršavanja, dobija potvrdu o stečenom znanju i vještinama.

nLogic je licenciran za provođenje Programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja za energijske auditore i certifikatore, kao i za provođenje Programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja u oblasti KGH (klimatizacija, grijanje i hlađenje) sistema.

Program obuke za energijske auditore i certifikatore

O edukaciji

nLogic ovlašteno je pravno lice, od strane Federalnog ministarstva prostornog uređenja (FMPU), za nosioca Programa osposobljavanja i usavršavanja za lica koja provode energijske audite i energijsko certificiranje zgrada sa jednostavnim (Modul 1) i složenim (Modul 2) tehničkim sistemima.

Kome je edukacija namijenjena:

Program stručnog osposobljavanja namijenjen je za lica arhitektonske, građevinske, mašinske i
elektrotehničke struke koja provode/će provoditi energijske audite i energijsko certificiranje zgrada
sa jednostavnim (Modul 1) i složenim (Modul 2) tehničkim sistemima.
Program redovnog usavršavanja (Modul 3) obaveza je za ovlaštena lica, te imenovana i stručna
kvalifikovana lica zaposlena u ovlaštenom pravnom licu, koja provode energijsko certificiranje i/ili
energijski audit zgrade, kao i sva druga lica koja žele da su u trendu sa promjenama u ovoj oblasti.

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Kandidati koji uspješno završe Program osposobljavanja, dobijaju Uvjerenje o pohađanju Programa
osposobljavanja, a nakon uspješno položenog ispita kandidat stiče Uvjerenje koje izdaje FMPU na
neograničen period, kojim se kvalifikuje kao stručno lice koje provodi energijske audite i/ili
energijsko certificiranje zgrada sa jednostavnim, odnosno složenim tehničkim sistemima, te ulazi u
registar ovlaštenih auditora i certifikatora pri FMPU.
Pohađanjem i završavanjem ovih obuka, inženjeri tehničkih struka mogu proširiti svoja djelovanja u
područjima energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije, te pružati konsultantsko-inženjerske
usluge kroz izradu zakonski propisanih dokumenata i to:

  • Elaborata o energijskim karakteristikama zgrada
  • Detaljnih energijskih audita
  • Energijskih certifikata
  • Studija upotrebe alternativnih sistema snabdijevanja energijom

Program obuke za auditore KGH sistema

O edukaciji

nLogic ovlašteno je pravno lice, od strane Federalnog ministarstva energije, rudarstva i industrije
(FMERI), za nosioca Programa stručnog osposobljavanja i usavršavanja osoba koje će obavljati
poslove provođenja redovnih energijskih audita sistema grijanja i sistema klimatizacije.

Kome je edukacija namijenjena:

Program stručnog osposobljavanja namijenjen je za lica mašinske struke (energetsko mašinstvo)
koja provode energijske audite sistema grijanja i sistema klimatizacije (Klasa 1 i Klasa 2).

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Kandidati koji uspješno završe Program stručnog osposobljavanja, dobijaju Uvjerenje o pohađanju
Programa osposobljavanja, a nakon uspješno položenog ispita kandidat stiče Uvjerenje koje izdaje
FMERI na neograničen period, kojim se kvalifikuje kao stručno lice koje provodi energijske audite
sistema grijanja i sistema klimatizacije, te ulazi u registar ovlaštenih auditora pri FMERI.
Pohađanjem i završavanjem ovih obuka, inženjeri mašinske struke mogu proširiti svoja djelovanja
u područjima energijske efikasnosti i obnovljivih izvora energije na polju sistema grijanja i sistema
klimatizacije, te pružati inženjerske usluge kroz izradu zakonski propisanih dokumenata i to:

  • Detaljnih energijskih audita sistema grijanja (Klasa 1 i Klasa 2)
  • Detaljnih energijskih audita sistema klimatizacije (Klasa 1 i Klasa 2)

Cirkularna ekonomija

O edukaciji

Edukacija o cirkularnoj ekonomiji ima za cilj osposobiti polaznike za primjenu održivih poslovnih modela koji omogućavaju efikasnije korištenje resursa, smanjenje otpada i povećanje ekološke odgovornosti. Trening pruža praktične smjernice za implementaciju cirkularnih strategija u poslovanju, uz osvrt na regulatorne okvire i najbolje prakse iz BiH, EU i šire. Edukacija pruža teorijsko i praktično znanje kroz interaktivne radionice, studije slučaja i simulacije realnih poslovnih scenarija, omogućavajući polaznicima da stečene vještine odmah primijene u svojoj organizaciji.

Kome je edukacija namijenjena:

Edukacija je namjenjena i prilagođena različitim profesionalnim profilima i organizacijama, uključujući:

  • Menadžere i vlasnike kompanija koji žele unaprijediti poslovanje kroz održive modele
  • Inženjere i tehničke stručnjake koji se bave optimizacijom proizvodnih procesa
  • Ekonomiste i finansijske savjetnike zainteresovane za održivi razvoj i efikasno upravljanje resursima
  • Predstavnike javnih institucija i nevladinih organizacija koji se bave ekološkim politikama i razvojnim projektima
  • Start-upove i inovacijske centre koji žele integrisati cirkularne principe u svoje poslovne modele

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Učesnici edukacije stiču konkretna znanja i vještine koje im omogućavaju:

  • Razumijevanje cirkularne ekonomije – ključni principi, prednosti i izazovi
  • Usvajanje regulatornih i poslovnih smjernica – tržišni okvir u BiH i EU
  • Razvoj strategija za cirkularno poslovanje – primjena najboljih praksi
  • Optimizaciju resursne efikasnosti – smanjenje otpada i povećanje produktivnosti
  • Primjenu inovativnih metoda – LCA analiza, „ključ u ruke“ FNE sistemi, održivost objekata
  • Povećanje konkurentnosti – usklađenost sa ekološkim standardima i poboljšanje poslovne reputacije

PRTR Izvještavanje

O edukaciji

Fokus edukacije PRTR izvještavanje je unaprjeđenje izvještavanja u skladu s Pravilnikom o registru zagađivača i zagađivanju okoliša kroz upoznavanje učesnika s novim regulativama i obavezama koje proizilaze iz Pravilnika, načinima za ispravno popunjavanje izvještaja i primjerima dobre prakse kroz demonstriranje popunjenog izvještaja. 

Kome je edukacija namijenjena:

Operaterima svih privrednih djelatnosti koji su po zakonu dužni da izvještavaju Federalno ministarstvo okoliša i turizma i/ili nadležna kantonalna ministarstva o postrojenjima/pogonima i zagađivanjima iz sljedećih sektora: 

  • Energetika i industrija
  • Rudarstvo
  • Proizvodnja i prerada metala
  • Industrija minerala
  • Hemijska industrija
  • Upravljanje otpadom i otpadnim vodama
  • Proizvodnja i prerada papira i drveta 
  • Farme za uzgoj stoke, peradi i ribogojilišta
  • Prehrambena industrija u proizvodnji i preradi hrane i pića
  • Ostale djelatnosti

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Kroz edukaciju PRTR izvještavanje polaznici imaju priliku prisustvovati predavanjima stručnjaka iz
oblasti zaštite okoliša, učestvovati u interaktivnoj diskusiji, te razmijeniti pitanja i nejasnoće u cilju sticanja znanja i vještina potrebnih za popunjavanje izvještaja.
Također, polaznicima je obezbijeđen sav potrebni materijal, uključujući Priručnik izrađen u sklopu projekta „Izvještavanje u skladu sa PRTR Pravilnikom“, kao i pristup web stranici izrađenoj u sklopu istoimenog projekta koja sadrži sve potrebne informacije.

Edukacija o CBAM-u, izradi Izvještaja i načinima izvještavanja

O edukaciji

CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism ili Mehanizam za karbonsku prilagodbu na
granicama) obuka se prilagođava posljednjim uputama i pravilnicima koje izdaje Europska komisija.
Osim obuke za popunjavanje komunikacijskog izvještaja, kojim je preferirana forma izvještavanja
prema uvoznicima, CBAM edukacija može imati i fokus na regulative, očekivane promjene
regulativa, kao i ekonomski uticaj sistema oporezivanja emisija.

Kome je edukacija namijenjena:

Namijenjena je privrednim subjektima čija roba po CN (kombinirana nomenklatura) potpada pod
CBAM oporezivu robu i za čiji uvoz EU uvoznici moraju reportirati/plaćati. Samim tim, i kompanije u
BiH imaju obavezu da izvještavaju uvoznike u EU o ugrađenim CO2 emisijama u proizvodima.

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Učesnici edukacije o CBAM-u stiču znanje o:

  • Načinima proračuna CBAM-a u preporučenoj formi izvještavanja prema uvoznicima robe
    koja podliježe CBAM-u
  • Načinima izrade Izvještaja
  • Načinima praćenja karbonskog otiska, smanjenju emisija, uticaju emisija na budućnost
  • Promjenama regulativa od strane EU
  • Načinima smanjenja karbonskog otiska u kompanijama i proizvodima

Edukacija o izradi projektno-tehničke dokumentacije za apliciranje na lokalne,
regionalne i internacionalne fondove

O edukaciji

nLogic organizuje edukacije o izradi projektno-tehničke dokumentacije za apliciranje na lokalne,
regionalne i internacionalne fondove. Edukacija pruža sveobuhvatan i praktičan uvid u proces
pripreme i pisanja projektnih prijedloga, osiguravajući da jedinice lokalne samouprave (JLS), MSP
i NVO steknu potrebna znanja i vještine za uspješno apliciranje na donatorske pozive. S obzirom na
sve veću konkurenciju za ishodovanje sredstava iz međunarodnih i domaćih fondova, ključno je da
lokalne vlasti razviju kapacitete za struktuirano, precizno i strateško planiranje projekata koji
odgovaraju na stvarne potrebe zajednice.
Edukacija je osmišljena tako da prati logičan slijed koraka u razvoju projekta, počevši od inicijalne
analize problema do finalizacije projektne aplikacije u skladu s donatorskim zahtjevima. Učesnici
prolaze kroz sljedeće ključne faze:
1. Analiza trenutnog stanja i identifikacija potreba
2. Mapiranje interesnih strana i definiranje ciljne grupe
3. Izrada problemskog i ciljnog stabla
4. Razvoj logičke matrice i konceptualnog rješenja
5. Analiza potrebnih resursa i efekata projekta
6. Definisanje metodologije implementacije i rizika
7. Finansijsko planiranje i izrada budžeta
8. Razvoj sistema praćenja, izvještavanja i evaluacije
9. Finalizacija projektne aplikacije i tehnički detalji prijave
Pravilno napisan projektni prijedlog ne samo da povećava šanse za dobijanje finansijske podrške,
već omogućava i dugoročno planiranje razvoja lokalne zajednice. Kroz ovu edukaciju, JLS, MSP i
NVO jačaju svoje kapacitete za strateško planiranje, unapređuju upravljačke procese i povećavaju
svoju sposobnost privlačenja investicija.

Kome je edukacija namijenjena:

Edukacija je prilagođena potrebama lokalnih vlasti, preduzećima i nevladinim organizacijama, te se
fokusira na praktične primjere, interaktivne vježbe i individualni pristup svakom učesniku. Time se
osigurava da polaznici, ne samo razumiju proces prijave na donatorske pozive, već i steknu
konkretne vještine koje mogu odmah primijeniti u praksi.
Edukacija je namijenjena i prilagođena različitim profesionalnim profilima i organizacijama,
uključujući:

  • Zaposlenike općinskih i gradskih uprava koji rade na pripremi i implementaciji projekata
  • Odsjeke i sektore za razvoj, EU fondove i investicije
  • Razvojne agencije i javna preduzeća koja sarađuju sa JLS na infrastrukturnim i društvenim
    projektima
  • Predstavnike lokalnih institucija koje učestvuju u projektima finansiranim iz međunarodnih i
    domaćih fondova
  • Predstavnike nevladinih organizacija i svih vrsta preduzeća

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Učesnici edukacije stiču konkretna znanja i vještine koje im omogućavaju:

  • Povećanje šansi za dobijanje finansijske podrške sticanjem neophodnih znanja o tome
    gdje i kako aplicirati za sredstva, te koji faktori utiču na odobravanje kredita i grantova
  • Finansiranje ključnih inicijativa za unapređenje infrastrukture, zaštitu okoliša, energijsku
    efikasnost, obnovljive izvore energije, digitalizaciju javnih usluga i poboljšanje kvaliteta
    života građana
  • Praktične vještine u analizi problema, strateškom planiranju i finansijskom upravljanju
    projektima
  • Bolju saradnju sa lokalnim i međunarodnim partnerima
  • Smanjenje zavisnosti od budžetskih/vlastitih sredstava

Edukacija/info sesija o načinima finansiranja i grantovima

O edukaciji

Finansiranje je ključni aspekt svakog poslovnog poduhvata, a pronalaženje odgovarajućih izvora
sredstava često predstavlja izazov za građane, preduzetnike, kompanije i institucije. Edukacija ima
za cilj da pruži sveobuhvatne informacije o različitim načinima finansiranja i subvencioniranja,
posebno u kontekstu projekata energijske efikasnosti, obnovljivih izvora energije, cirkularne
ekonomije, zaštite okoliša i održivog razvoja. Edukacija o načinima finansiranja namijenjena je
preduzetnicima, malim i srednjim preduzećima, investitorima, te svim zainteresovanim pojedincima
i organizacijama koji žele da steknu znanje o mogućnostima mobilizacije sredstava za svoje
projekte uz grantovska sredstva. U konačnici, ova edukacija pruža praktično i korisno znanje o
finansijskim mogućnostima koje mogu pomoći preduzećima, organizacijama i pojedincima u
ostvarivanju njihovih ciljeva. Učesnici će dobiti konkretne smjernice o tome kako doći do sredstava
i iskoristiti dostupne programe za svoj dalji rast i razvoj.

Kome je edukacija namijenjena:

Edukacija je namijenjena i prilagođena različitim profesionalnim profilima i organizacijama,
uključujući:

  • Mikro, mala i srednja preduzeća (MMSP) – preduzetnici i vlasnici biznisa koji žele da
    osiguraju finansijska sredstva za razvoj poslovanja, modernizaciju ili implementaciju
    održivih projekata
  • Investitore i finansijske menadžere (osobe zadužene za planiranje i strategijsko upravljanje
    finansijama u firmama i institucijama)
  • Javne institucije i organizacije (sve javne institucije i organizacije koje žele iskoristiti
    dostupne fondove i grantove za unapređenje infrastrukture i energijsku efikasnost)
  • Nevladine organizacije (NVO)
  • Pojedince zainteresovane za alternativne izvore finansiranja (start-up osnivači, freelanceri i
    drugi subjekti koji traže inovativne načine prikupljanja sredstava, uključujući crowdfunding
    i javno-privatna partnerstva)

Koje benefite polaznici ostvaruju:

Učesnici edukacije stiču konkretna znanja i vještine koje im omogućavaju:

  • Povećanje šansi za dobijanje finansijske podrške (granta) sticanjem neophodnih znanja o
    tome gdje i kako aplicirati za sredstva, te koji faktori utiču na odobravanje kredita i
    grantova
  • Pristup povoljnim kreditnim linijama, jer mnoge banke i međunarodne institucije nude
    posebne uslove za energijske i okolinski prihvatljive projekte
  • Iskorištavanje bespovratnih/grant sredstava kroz detaljno upoznavanje polaznika sa
    domaćim i međunarodnim fondovima, budžetskim podrškama i drugim grantovima koji
    mogu značajno smanjiti troškove investicija
  • Efikasnije upravljanje finansijama, jer će polaznici naučiti kako da optimizuju svoje
    troškove, koristeći dostupne izvore finansiranja
  • Smanjenje troškova, povećanje konkurentnosti i profitabilnosti kroz implementaciju
    modernih tehnologija i energijski efikasnih rješenja uz pomoć subvencija i kredita
  • Umrežavanje i razmjena iskustava, odnosno stvaranje prilika za povezivanje sa
    stručnjacima iz oblasti finansiranja, kao i drugim preduzetnicima i investitorima

Edukacija o projektovanju i izgradnji fotonaponskih elektrana (FNE)

O edukaciji

Edukacija o projektovanju i izgradnji fotonaponskih elektrana obuhvata sve ključne aspekte
potrebne za efikasno planiranje, projektovanje i realizaciju fotonaponskih elektrana.

Kome je edukacija namijenjena:

Namijenjena je inženjerskim i konsultantskim kompanijama koje djeluju u oblastima elektrotehnike
i obnovljivih izvora energije, ali i drugim individualcima i kompanijama kojima je cilj obučiti se kako
dimenzionisati fotonaponske elektrane. Edukacija se može prilagoditi i početnicima i iskusnijim
inženjerima.

Koje benefite polaznici ostvaruju:

  • Razumijevanje tehnologije i opreme prilikom projektovanja FNE
  • Upoznavanje sa zakonskim propisima, regulativama i budućnosti zakonskih regulativa u
    oblasti projektovanja i izgradnje FNE
  • Razumijevanje svih potrebnih koraka prilikom izgradnje FNE, od projektovanja, nadzora,
    izgradnje do puštanja u rad (ključ u ruke – turn key)
  • Poznavanje ekonomskih proračuna za izračun isplativosti FNE
  • Poznavanje mjerenja, ispitivanja i puštanja u rad FNE sa aspekta mrežnih propisa ODS-a i
    uslova za rad FNE
  • Povećavanje konkurentnosti na tržištu rada i pristup tržištu OIE
  • Potvrdu o stručnoj osposobljenosti

Trebate prvoklasnog konsultanta za vašu kompaniju?